« first day (1503 days earlier)      last day (2638 days later) » 

8:02 PM
I voted unclear already before searching...
 
@rene no problem, i am around here. done :)
 
tnx
 
8:22 PM
If there's a hell, it probably involves spending all day resolving difficult merge conflicts with crappy tools.
 
Ah, you found clearcase!
 
@jadarnel27 before you joined, we were actually just talking about you:
yesterday, by Shadow Wizard
Hmm.... I wonder if brown is totally in the past now, just a shadow of a forgotten meme?
yesterday, by hichris123
@ShadowWizard Well, jadarnel hasn't been around....
 
Hmmm...I did feel a sudden sense of urgency well up from deep within me.
I just figured I had to go to the bathroom.
Then I opened the chat room tab by mistake on my phone.
 
Coincidence? I think not.
 
Seriously though, that is awesome timing.
 
8:28 PM
yup. :D
 
8:39 PM
@hichris123 today i have 48 votes..
 
@TGMCians Probably won't post any for a few hours because of homework.
 
oh ok
I think you always submit your homework late ;p
lets continue this ..
 
@TGMCians ;p
 
hey @ShadowWizard !. Magician.
 
8:42 PM
done
 
@TGMCians hey! I see my "Summon Brown" spell worked well ;)
 
:)
 
@ShadowWizard @jadarnel27 is also here.
 
Failed to get the dup on that question :(
 
@hichris123 /me waiting for more requests..
 
8:44 PM
ha
 
I am here, and even more brown than before.
 
What's the brown thing about anyway?
 
@jadarnel27 oh wow... that's just brownsome!
 
8:47 PM
10
A: The Many Memes of Meta

animusonMeme: Brown Originator: jadarnel27, in chat (more) Cultural Height: TBD Background: Brown. It's the answer to everything. Because brown. Usage: Brown.

 
Dec 18 '13 at 2:14, by jadarnel27
I'm a little late, but @hichris123, you lost brown points because brown is awesome. And Manish determined that you were being less than awesome.
 
What isn't the brown thing, bj?
 
Trip down memory lane. ;P
 
We need to teach @SmokeDetector some brown
 
Did anyone see @Stijn today?
 
8:54 PM
@hichris123 Haha, excellent. I forgot that I said that.
 
@hichris123 cv'd->closed();
 
Why do self-accepts even show up on a user's reputation page? They don't affect reputation... stackoverflow.com/users/2446155/santa-claus?tab=reputation
 
@SantaClaus good point, as we don't see votes on CW posts. Guess it's something historical that was never given much thought.
 
9:19 PM
@rene hahaha
 
@LynnCrumbling done
 
9:46 PM
@Frank is jel of these trees
from here ^
 
@lostsock nice.
 
10:25 PM
@Unihedron What's embercraft/enjin?
 
 
@hichris123 What's that?
 
@Frank damn, that would be a nice place to call home in that tree cave
 
... typo.
Anyway, I was looking at SmokeDetector GH traffic logs. ;P
 
Links: 1, 2
 
10:27 PM
ah
Did you share SD or something? The site's really slow for me.
 
I think our data centers' being ddosed since august.
 
@lostsock Yep. there's probably a bear in there.
 
@Unihedron Then fix it.
 
Can't. The sysadmin has to.
 
 
10:29 PM
@Unihedron ... who is the sysadmin?
Direct them to The Comms Room for some chat & flogging.
 
@hichris123 not Uni
 
Ha!
@hichris123 whoever does the webhosting for us, who I don't have to deal with but the management instead. I'm not sure what's wrong but they've been having uptime issues. No idea why.
 
drops a link, so it ruins someone life bloodrizer.ru/games/kittens
 
@Unihedron I feel like screaming at them. It's soooooooooooooooooooooooooooooo slow.
@Unihedron Do you have access to the code?
 
I might.
 
10:35 PM
Pretty please with sugar on top @Unihedron? :p
 
... 50 seconds and still loading? Good grief!!
 
@Unihedron 50 seconds and what's still loading?
 
@hichris123 @Unihedron is purposely breaking it, obv
 
pingdom?
 
@hichris123 ping system. the load time is drastic.
 
10:38 PM
yesterday, by Unihedron
@lostsock what? i don't know... im kinda an expert at breaking things.....
 
@Unihedron lol, your server takes that long to respond?
 
@hichris123 ... and counting
 
rofl
 
... maybe refresh the page and try again?
@Unihedron gimme code. now.
 
10:41 PM
The what code?
 
@Unihedron Teh codez for embercraft.
 
The website, or the network, or the teamspeak server?
 
... website.
 
one sec
 
Changing UA to IE makes it download a .exe that can't possibly be malware…
 
@bjb568 Use linux
 
@Unihedron Mac OSX is close enough…
 
@bjb568 don't link to it
 
10:51 PM
@lostsock Why?
 
status-wheres-my-code
@Unihedron ^
;P
 
status-trying-to-crack-webservers
 
status-everyone-stop-yelling
 
status-fail
status-its-too-long
 
status-thats-what-she-said
4
 
10:55 PM
status-its-like-were-all-14-or-something
 
@Unihedron ... still?
 
Huh… moved domain 1 to domain 2 and domain 2 to domain 1. Because I had an ssh thing open while the credentials got invalidated, apparently my terminal tried logging in so many times that I got my IP blocked for 2 hours from my hosting provider…
 
lol
 
Oh… I can request an unblock. Unblocked now!
 
pokes @Uni
 
11:09 PM
glares ?
 
@Unihedron Where's my code?
;)
 
28 mins ago, by Unihedron
one sec
 
... one sec == 28 minutes, now? ;P
 
Considering I don't have full access and we're using the enjin package, yes..
 
11:17 PM
@hichris123 @uni uses valve time
 
Time is relative, a second may be a year somewhere else.
 
... so what are you even doing @Uni?
 
30 mins ago, by Unihedron
status-trying-to-crack-webservers
 
@Unihedron ... well, yeah, but what does that mean?
 
Evening. Anybody feel like figuring out a regex pattern with me?
 
11:26 PM
@hichris123 I'm trying.
@KitFox ask; don't ask to ask
 
Are you joking? One never just drops into a regex conversation.
You have to ease into it without looking at it directly.
Otherwise, it might explode.
 
No it won't.
Gimme the problem.
 
Pattern matching <a href= but that does not end in "specific website url".
.*<a html=[^"website url"].*
 
Which regex engine?
 
mongodb.
I'm not sure what they use.
The nots always always trip me up.
 
11:30 PM
PCRE!
 
I told you it would explode.
 
@Unihedron Well, that's good. :)
@KitFox HTML... and regex? ;P
 
No, no, no. Kind of.
 
must resist bobince!
 
lol
 
11:32 PM
They've embedded html in a datafield.
I'm trying to find some specific things they screwed up.
Good news is that I've gotten half of them!
I think.
 
@KitFox ... why are you doing this?
 
They screwed up should give you a good hint.
 
yup. And I feel sorry that you have to fix everything @Kit. ;)
 
Your problem is really vague.
 
11:33 PM
Sorry son, I have to fix a problem someone caused, so I used regex, and now I have two problems
 
^^^^^
 
I really hope you are messing with a copy of the database @KitFox
 
@Braiam Hahaha.
@Unihedron Is it? How can I make it clearer?
 
@Braiam only developers wearing white coats in perfect worlds do that. Not real developers.
 
11:35 PM
@KitFox give test cases :D
 
what should match and what shouldn't, would help
 
blah blah blah <a href="http://www.site.com/"> blah blah
blah blah blah <a href="http://www.someothersite.com/"> blah blah
First line matches, second line doesn't.
 
Oh, the engine is anchored?
 
I'm still figuring out what Uni put up.
@Braiam It's production, but read-only.
I'm identifying the records so that someone else can update them.
@Unihedron I don't know what that means.
 
@KitFox Don't worry about it, found by googling.
 
11:39 PM
OK.
I've not used lookahead in regex before.
Oh ffs. Helps if I don't typo it.
That's got it. Thanks.
 
try this: regex101.com/r/fA0wE4/1 @KitFox
 
Unless I'm way off the mark, my other two sweeps covered them anyway.
 
Oh.
 
I'll check this one though.
> Invalid regular expression
Oop.
The lookahead worked once I fixed my typo. At least, I think it did.
What do the asterisked bits do? I haven't seen that notation before.
I mean, I can read the notes, but I don't understand what it means.
 
(*SKIP)(*F) means if we mach here, skip to the next match instead of trying to succeed. (*F) means Fail, immediately.
 
11:47 PM
Oh my everloving...I remembered the slashes, but I didn't escape the dots in my other attempt. I'm such a herpderp.
Thanks for helping me out.
 
omg cool.
 
great Slant....
> Angular and NaN other options
CoffeeScript and NaN other options
Private Internet Access and NaN other options
 

« first day (1503 days earlier)      last day (2638 days later) »