« first day (1593 days earlier)      last day (2596 days later) » 

12:12 AM
Bobince: "Favourite desktop OS: they're all equally annoying, so might as well go for the free one" Yay, OS X!
 
@ElfSlice laugh-out-loud-out-loud-out-loud
ha!
 
12:26 AM
@bjb568 er... no, it cost 50 bucks the update/upgrade
 
@bjb568 how much cost the update to mavericks?
 
@bjb568 ... more like Linux... and OS X isn't free, soooo...
 
actually, the cost of the OS is included in how much you pay for the hardware
 
@Braiam Yeah, but that's not free. Since you still have to buy something in order to get it.
 
12:31 AM
@hichris123 I'm not sure about how what you said differs from what you said
 
12:45 AM
@Braiam Why would you update to mavericks?
@hichris123 So?
 
@bjb568 It's. Not. Free.
 
It's not like you pay a high price for crappy plastic hardware then $200 for an OS.
 
@bjb568 $200?
 
Mac computer are worth their price anyway without the OS.
@hichris123 Made up number.
 
user259867
If I remember right, @hichris123 buys computers in parts, so OS cost is not imaginary.
 
12:47 AM
@bjb568 Yeah, no. laughs
@Behaviour well, now I am. :)
Though I'm installing Windows 10 preview on it so it'll be free! :)
(and not quite as crappy as Windows 8)
@bjb568 8.1 Pro is $200, but no one ever needs that, so it's $119.99. microsoftstore.com/store/msusa/en_US/cat/Windows-8.1/…
+ if you're a student it's cheaper
 
Whatever. $120 of crapware.
Ugh auto carrot me no like
 
@bjb568 Hey, best software is free software. :P
 
Not necessarily.
 
Well, if you believe in FOSS it is.
(to be fair, I like FOSS, but I realize some software is going to be non-free. And that's okay.)
 
heheh
 
12:52 AM
It's true.
 
well, figure, SE works with a mix of open and closed source apps
 
1:04 AM
Somebody with windows, go test github.com/bjb568/DevDoodle/pull/139
I had to manually implement undo/redo.
 
@bjb568 how?
 
@hichris123 The easies way is to copy paste main.js into a html document with a textarea. Else, you could set up a node server.
 
Ugh, that means work.
 
For FSM's sake. I'll make a jsfiddle.
 
@bjb568 Hey, I'm studying. Ish.
 
1:09 AM
:P
Yeah, totally.
 
I have 5 finals + 1 project that I'm supposed to be studying/working on. Plus a test.
 
@hichris123 I have 6 finals + spanish homework + essay.
 
@bjb568 Sooo... what am I testing?
@bjb568 ... work on it, then? :P
 
@hichris123 Undo/redo history. Put text in, press control(ugh)-Z.
 
@bjb568 works
 
1:11 AM
Okeydoke.
Pushing it out live…
done
 
what's the difference between finals, test, and essays?
 
Ooh, and it logged me out. Yay, session expires in 30 days! It workey
 
user259867
@Braiam Final = final exam = you show up in a room, get a paper and work on it for a set period of time.
 
@Braiam Finals are tests that are usually 2-3h long at the end of the semester/year. Tests take at least 45min. Essays are where you write, there are usually essays on tests, but they can also be home/class work.
 
user259867
Essay = you sit at home typing something (or copy it from somewhere) and hand it in later.
 
1:20 AM
umm... somehow I have to do more or less the three of them for all my classes, so I dunno why are you babling....
well, except the 2-3h long test, I just fill them way too fast
 
Erm… @hichris … I did the jsfiddle totally wrong. jsfiddle.net/aovjauL4/1
I think it should still work tho.
 
@bjb568 Yep, works.
 
yay
 
2:26 AM
1 1 3 1 4 2 1 27 23 1 30 10 2 3 8 2 26 11 3 2 8 3 25 11 3 28 11 3 31 18
See a pattern?
(iq test)
 
2:48 AM
@nicael Oops; fixed.......I made the same mistake I made for Mortarboard, but in reverse; if that makes sense to you :)
Hi @Frank (@J.Musser)
 
@Shokhet Hey.
 
@Frank I have the right person, right? :P
 
@Shokhet Yup.
 
:)
 
I'm the lifehacks J. Musser
 
2:50 AM
And G&L also, right?
;-)
 
@Shokhet yup.
 
I'm getting good at this name-guessing thing :P
 
@Shokhet Did someone tell you?
 
@Frank I think you did, in the LH chat room.
 
You can also look through profiles so you don't have to guess.
 
2:54 AM
We were talking with @Whaaaat, or @Mew, or @DoorHandle whatever he calls himself in TOTM.
(none of the above work here)
 
@Shokhet He hasn't een here in a while
 
Ah. That would do it, then.
I actually have to run now....I figure if @Moosemaniseatingpizza, then I should be able to as well ;-)
See you around, @Frank! :)
 
@Shokhet cya man!
 
Another candidate for today's daftest question: stackoverflow.com/q/27465862/1864610
 
3:35 AM
> Stop making money and fix your software Bill Gates!
 
@bjb568 I likez his softwarez.
 
@bjb568 Bill Gates makes no software anymore. He's only on the Board of Directors of Microsoft, IIRC.
 
user259867
@Sompuperoo perhaps naa, but if it gets killed as spam, the author has only themselves to blame.
 
3:38 AM
@hichris123 That was the hex dump, you don't need to respond to it.
 
@Sompuperoo spam
 
ohai! I remember you from Lifehacks beta, @Somp.
 
@bjb568 ... that was the hex dump? Ooo....kay....
 
user259867
@bjb568 or if you do, respond in hex. :)
 
3:41 AM
@hichris123 You can tell it wasn't me because of the lack of comma. And like… maybe a quote.
 
@Frank I remember you from here. I'm an old friend of yours, but I changed my name recently.
 
user259867
@Frank The artist formerly known as cVplZ and many other things.
 
@Sompuperoo Yeah, Inf told me. I forgot.. :D
Haha!
 
Stop changing your names!
 
@bjb568 I did
 
3:42 AM
Wait what?
 
This is on its third reboot after the previous two SI's got closed for inactivity!
 
Oh, come on @Sompuperoo, can you plz be @cVplZ again?
 
@bjb568 I've been changing my name like once ever 45 days on average since I've been here. I do agree that people shouldn't change their names before 30 days is up. They should follow the rules, even if the system is bugged.
status-declined
@Unihedro ha, same thing/person gets boring after a while
 
@Sompuperoo Why not just never change it?
Way less confusing.
> Avid Enthusiast or Prosumer
 
@bjb568 I changed my name. Was that confusing?
 
3:50 AM
I don't remember you not being Frank.
 
J. Musser
 
Oh yeah.
Well, I guess I just look at the tree.
 
confusing?
 
J. Musser isn't a good name for a tree. I would never name one of my trees J. Musser
 
Eh, Frank is a lot better than J. Musser, plus you're a tree.
 
3:51 AM
@bjb568 true, the dp is very important.
When identifying users
 
there's not that many new users that stay in the tavern more than a few days. So it's easy to spot if a regular has changed their persona.
 
<---- I just have a boring green icon
 
@Sompuperoo True.
 
@Sompuperoo But adds unnecessary confusion.
<---- I IZ KEWL KITTEH WITH KEWL GLASSES BUHT IZ FROZENZ
 
@Andy yeah, same with @hichris123... except his is pink
 
3:54 AM
We are cool and don't need fancy pictures
 
If hichris turns green, I won't know what to do with my life.
I recognize hichris by his pinkness.
 
@bjb568 yea, but even like Girls will change their hair style to something different, and it's like "Hey there's a new good looking broad here!", but then it's the same gal just with new look
 
user259867
SE chat should go xkcd1305 style, at least for holidays or April 1st.
 
user259867
> And it doesn't pop up a box every time asking you to use your real name. In fact, there's no way to set your name at all. You just have to keep reminding people who you are.
 
or it could just snow stars for winter bash
 
user259867
3:58 AM
Ooh I haven't looked at the counter today yet. Usually I keep it in a separate full-screen window.
 
user259867
yesterday, by Behaviour
When the Winterbash Countdown drops below 100000, should it become 5-digit, or with a leading zero?
 
user259867
Now we have the answer. 5-digit.
 
it's in seconds , so it should lose digits.. if it was in hour/min/second format than keep zeros
 
@bjb568 I am pink.
@Frank It's not boring! Look at Tim Stone's picture!
 
@Sompuperoo That's IRL. I don't know people IRL. Not a valid comparison.
 
4:01 AM
@hichris123 which is boring
 
@bjb568 ... wait, you know no one in real life? That's sad.
:P
 
:P
 
:2777453 Seen it.
 
@hichris123 I wonder if Tim sleeps with his identicon
 
@Frank But that's not boring, is it?
 
4:02 AM
@hichris123 yes it is.
 
@Sompuperoo I dunno, ask @TimStone.
 
@hichris123 nooo, he's busy updating the sede with data entry, 482838283 characters left to type in
 
VLQ'd… not sure.
 
user259867
@Sompuperoo The answerer seems legit, although he should have disclosed affiliation in the answer, not only in the profile. The question is awful, but probably not spam.
 
ok, just voted to close
 
4:26 AM
Hi @SantaClaus!
 
@Sompuperoo Hi.
 
Is it supposed to work?
Cause it doesn't.
 
user259867
@bjb568 Can you share the link you are using? Just the answering dialog with captcha parameter appended?
 
user259867
So, I get captcha. Then either it says okay, or I get a number to read, or I get puppies to click. In any case, the answer is not posted: I am back to the page with the draft of my answer. Is this what you are seeing, @bjb568 ?
 
4:39 AM
Yeah.
 
@SmokeDetector fp
 
@Sompuperoo Registered as false positive and added title to Bayesian doctype 'good'.
 
I'm using Chrome. I'm presented a button to click for "I'm not robot" and it does nothing.
Basically, it glows up and a tick appears, and the captcha fulfills, but it doesn't advance me even if I hit the SE button for "I'm not robot".
 
Not seeing an SE button.
 
Eh, there isn't one.
 
gonegone
 
Greetings. I have a question for whom every wants or is willing to answer. I am looking to get a book for a professional programmer. They will be already receiving the book Clean Code so that one is out of the question. What would be some other options for professional?
 
A paper book?
 
@bjb568 That is what he would prefer since he is on a computer all day.
 
4:54 AM
Why?
 
@bjb568 That is what he would prefer since he is on a computer all day. I didn't mean to over write my last post as an edit.
 
@bjb568 Corrected.
@dustin Meh, did he really say that? Heheh.
 
@bjb568 yes
 
@dustin That's weird.
@bjb568 dup branch
 
@bjb568 what is dup branch?
 
4:58 AM
2 mins ago, by bjb568
@bjb568 Corrected.
2 mins ago, by bjb568
@dustin Meh, did he really say that? Heheh.
@bjb568 Rev 0
@bjb568 Rev 0
 
@bjb568 is Rev 0 a book?
2
 
@bjb568 Many confuse
 
@dustin do you know what programming languages he works with?
 
@Sompuperoo he uses Python but I know clean code isn't a Python specific book so I don't think a code specific is necessary. He knows other languages as well.
 
Python? Paper? Oh, he's weird.
 
user259867
5:03 AM
The first link given by Somp has plenty of options (Clean Code is one of many on the list).
 
Ooh kewl
 
@Behaviour I am looking at it now.
 
I've found it hard to buy books for people. I'd probably just give a $20 amazon gift card or something.
 
@Sompuperoo I looking to get a book since it shows more thought.
 
1 min ago, by bjb568
Rev 0
? :P
@bjb568 or first part.
@dustin Meh, consumerism is more important.
I noticed hichris looks more purple when he's big but more pink when he's small with the white parts blending in.
wat. auto carrot make hichris haters?
 
5:13 AM
Apparently I hate things.
Auto carrot? :p
 
Nov 3 at 3:29, by bjb568
Me auto carrot no like.
 
user259867
I hate things too. Delete all the things.
3
 
user259867
2319 delete votes so far.
 
VLQ
 
5:37 AM
Night!
 
5:54 AM
[ SmokeDetector ] All-caps title: FASTEST WAY OF FINDING THE POWER SET OF A SET by wonder on stackoverflow.com
 
6:09 AM
@Behaviour deletes your account
 
user259867
Been there, done that.
 
user273376
well, @Behaviour - our friend is a tad rude isn't he?
 
user273376
 
user259867
Yes, I understood... it wasn't necessary for me to comment either, but then I thought that the copy-paste job should be pointed out as undesirable.
 
user273376
yup, indeed
 
user259867
6:19 AM
What's with the new avatar? It's like Unihedro in higher resolution.
 
user273376
LOL my avatar is watching you
 
@SabreTooth I flagged the two comments as not constructive.
 
user273376
@Unihedro i flagged as well
 
o/
 
\o
 
user273376
6:31 AM
\0/ (cause I am fat)
 
o//
 
\\o
 
\o/
 
user259867
@Unihedro ^ (this came up twice)
 
6:43 AM
messageId pls (on mobile)
 
user259867
@Unihedro It's 2777595
 
@SmokeDetector fp
 
@Unihedro Registered as false positive and added title to Bayesian doctype 'good'.
 
\o/
 
7:01 AM
can you guys nuke-pls this
 
 
1 hour later…
@Sompuperoo Is it "effectively an advertisement with no disclosure. It is not useful or relevant, but promotional."?
 
Seen other spam posts before with that hosting provider. Flagged as spam.
 
@Sompuperoo Spam.
And, btw, winerbash countdown thinks that there are 100 seconds in the minute. Bug?
 
@nicael There are 100 seconds in a winterbashminute, yes.
status-bydesign
 
8:30 AM
@Unihedro {citation-needed}
 
I just opened the winterbash site again and saw 55555! I'm feeling lucky!
 
Surely now you'll get all the hats
 
can't we have the countdown iframed in the right side bar of tavern?
2
 
^^^ plz
 
and another request, please snow stars in the tavern
2
 
9:10 AM
56 mins ago, by Sompuperoo
SPAM? http://stackoverflow.com/a/27462137/3041194
just reminding
It is SPAM for sure.
 
[ SmokeDetector ] All-caps title: DIFFEREICTAE TABLE AND ATTACHMENT by Good Taofiq on drupal.stackexchange.com
 
9:27 AM
-1
Q: The invention Magnuswolzen ...so far is only a petition, not yet patented

Hans Dieter Wilhelm GOERESMagnuswalzen ... is merely a patent petition or application, not yet a patent as, however, you have specified it. The number DE 10 2009 061 062 A1 makes clear - by the ending A1 - that this petition has been laid bare /made public, but is not yet patented. Then it would bear the ending C2 . I am...

wat..
 
Flagged as unclear
 
9:43 AM
@nicael I want 0.5 reputation for approving that
give @Bart 0.5 too
 
@nicael would it be possible to assume good faith and edit out the spammy link?
 
@bummi in this case I would say no, since this isn't the first time I've had to flag spam that contained that hosting provider
 
@Sompuperoo ok, did see this one only in questions until now
 
@Sompuperoo Why?..
@bummi It is and would be NAA anyway. Better just nuke it.
 
@nicael I want my cut... I need rep! Spread the wealth!
 
9:54 AM
@Sompuperoo U need rep? You lost already 30 reps by downvoting today, don't think you really need it :D (not saying that down voting bad answers is bad).
 
@nicael wait, how do you know that I lost rep from downvoting answers today, just assuming?
 
10:10 AM
@Sompuperoo That information is not publicly available.
 
@HoboSapiens kaboom
 
@Sompuperoo Now it is exactly -7. You down voted many answers today, many votes were removed (or undone), now today you lost 7 reps from downvoting answers.
@Unihedro ;)
 
I might have a guess on how you figure out that number, @nic. :P
 
@Unihedro Guess yourself :D I'm trying to figure out many things, that sometimes become useful :D
 
10:26 AM
Note to self: prepare for when nicael will turn evil
 
btw, I noticed an upvote on my old-old question there and... realized that H2CO3 (I knew this user, had > 100k as far I remember, he can be seen as closer of my question) had deleted himself... pity.
 
Yeah. Happened during the previous election
 
Interesting, how many such high-rep users are deleted?
 
Not a clue. Some just simply leave
 
@Bart I mean deleting themselves (asking for deletion).
 
10:34 AM
Yeah, I know. Couldn't give you a figure. And I guess those who could won't give it to you.
 
probably not very many with over 100k rep
@nicael care to tell me like how many flags have I done?
 
Indeed. Should have been "You're"
 
Not all that difficult to find. But a shame he left. (If he isn't back under another name). A bit abrasive at times, but generally good.
 
10:40 AM
And he only was deleted on SO, there is his MSE account (also can be seen linked in archived profile). And all other accounts there.
 
10:52 AM
closed ... and a pending edit from a 1.5ker
 
Rejected.
 
\o/
 
I don't know why people edit crap questions
 
Rep?
 
pro-tip: if you want a suggested edit URL, right-click the edit(1) button => copy url
 
10:58 AM
ah for +2 they do shit
 
@TGMCians Unfortunately, yes :/
 
@ProgramFOX and you know what happened finally. rejected.
no rep
 
They didn't quite do enough here, though, and left the titanic half-unpainted
 
@JanDvorak finally gone
\o/
 
@TGMCians finally
 
11:49 AM
[ SmokeDetector ] All-caps title: DO I NEED TRANSIT VISA FOR TERMINAL CHANGING IN LHR(UK) by RV RAO on travel.stackexchange.com
[ SmokeDetector ] All-caps title: URL ARABIC CHARACTER by Abdullah Abdullah on meta.stackexchange.com
 
12:27 PM
[ SmokeDetector ] All-caps title: FUNCTIONS OF ONE COMPLEX VARIABLE by Santhanu Sasikumar on math.stackexchange.com
 
12:45 PM
Oooh, I didn't know Community user was a lady. Explains why she is so polite...
 
[ SmokeDetector ] All-caps title: FUNCTIONS OF ONE COMPLEX VARIABLE by Santhanu Sasikumar on math.stackexchange.com
 
What is wrong? Did Windows disable support for LOWER CASE?
 
@rene can't edit your comment out :(
 
1:10 PM
Add a triage queue for chat messages ;)
 
Shall I bring it to Meta? (expecting downvotes)
 
@bummi Maybe wait for the start of winterbash and earn the 'asked a question' hat?
 
You might prepare an answer and earn Chuck Yeager
 
1:28 PM
If we agree to upvote each other I guess we get suspended before winterbash has started ;)
 
No, I'd expect you to close my question within seconds ;)
 
@rene Don't you know? It's a secret hat: getting suspended the day before Winter Bash starts.
 
At least that is doable. I'll start StackBot
2
 
@ProgramFOX and nobody will be able to see it ;)
 
real secret
 
1:31 PM
@rene I'll visit you in suspension ;)
 
TIL that community user is a female :)
 
47 mins ago, by rene
Oooh, I didn't know Community user was a lady. Explains why she is so polite...
 
@rene So it was you all along!! :O
 
Is it homework sunday or what?
 
It's almost holiday and the students have to submit their work and projects, so.
 
1:34 PM
midterms coming up this week?
 
@Unihedro submit your flag history as project. nice work :p :D
2
 
@TGMCians I prefer meta participation report :P
 
lol
 
This not how SO works, sorry. We expect you to do the effort and when you're stuck we can help out. Visit the tour and How to Ask to learn more — rene 24 secs ago
 
@rene well rene
 
1:39 PM
ups good to point it out
 
> This is not how the Tavern works, sorry. We except stars and more stars. Visit the description of the Tavern when you have time.
3
 
I had time....
 
@rene btw. I'm missing Pham :(
 
No spam today, though
 
Maybe @sam knows where @pham is?
 
1:43 PM
for sure
 
@JanDvorak spoke to soon SPAM stackoverflow.com/a/27469824/3041194
 
@Sompuperoo kaboom
 
@ProgramFOX can you pls look here also android.stackexchange.com/questions/73223/…
 
Already flagged.
 
1:46 PM
Good. thanks
 
things get closed slowly sometimes stackoverflow.com/q/27469705/1699210
 
status-closed
 
Put at least some minimal effort in so your code looks nicely formatted and with an indication where you get which syntaxerror. — rene 20 secs ago
 
second view please, on answer is in the VLQ stackoverflow.com/q/8627667/1699210
 
@Sompuperoo can you again come up with a nice Tavern variation on this
 

« first day (1593 days earlier)      last day (2596 days later) »